niedziela, 1 marca 2015

Kobieta w polskim kabarecie

Hejka :)
No ferie już mi się skończyły dlatego trzeba wziąć się do pracy :) Akumulatory są naładowane :)  Mam nadzieję, że sił wystarczy mi do wakacji :)
Niestety nie udało mi się przejść dalej w konkursie, ale dziękuję za wasze wparcie :) Liczę, że w przyszłym roku mój blog będzie bardziej popularny i zdobędzie więcej głosów :) Ale wróćmy do rzeczy :)
Podczas tej dwutygodniowej przerwy i przebytej chorobie oraz kobiecych dolegliwościach przyszedł mi do głowy temat o kobiecie w Polskim kabarecie :) (aż mi się zrymowało)
W naszych kabaretach jest bardzo mało kobiet. Jednak jeżeli są kobiety to bardzo dobre w swoim fachu. Jedną w popularniejszych kabareciarek jest np. Joanna Kołaczkowska. Jest ona znana m.in z kabaretu Potem a aktualnie  z Kabaretu Hrabi. Według mnie jest to „kobieta z jajem”. Zastanawiam się jak to jest, że p. Joanna wytrzymuje w jednym samochodzie z 3 facetami? Jest to niezwykły wyczyn. Bardzo popularną kobietą jest również Katarzyna Pakosińska – była członkini Kabaretu Moralnego Niepokoju. Jej śmiech jest najbardziej rozpoznawalnym śmiechem w Polskim kabarecie :)
Jak już wcześniej pisałam pisanie skeczu jest bardzo trudną sztuką. Zastanawiałam się jednak jakie czynniki mają wpływ na pisanie. Wiadomo, że zależy to też od kreatywności , pomysłowości itp. Jednak jednym z czynników jest również płeć. Zauważyłam i pewnie nie tylko ja, że częstym przypadkiem w skeczach jest tak, że to mężczyzna przebiera się za kobietę. No ktoś musi to robić skoro nie mają w składzie kobiety , ale też jest inna strona medalu. Ponieważ Drogie Panie jeżeli my mamy się wziąć na Polski kabaret to mamy niestety pod górkę. Już tłumacze dlaczego. Ponieważ no nie wszystkie kobiety mają dystans do siebie. Wykonujemy różne czynności, które są dla nas normą i my ich nie zauważamy. Mężczyźni wyłapują te nasze różne czynności i przenoszą je na scenę. Zresztą jak mężczyzna przebierze się za kobietę to jest naprawdę komiczne ponieważ no faceci zwykle są rozbudowani (Chociaż tak naprawdę coraz mniej jest takich facetów ale na szczęście nie w naszych kabaretach. Widać, że facet to jest facet a nie jakieś coś ! :) Śmieję się, że w dzisiejszych czasach kobiety – mężnieją a faceci – babieją) i jak założą krótką spódniczkę i perukę to wygląda to komicznie. Wiadomo mężczyźni nacodzień nie chodzą tak ubrani (nie wiem jak to jest w Szkocji – wiem na pewno, że zakładają kilty od święta :) ) Bo tak naprawdę jeżeli kobieta założy dużą bluzę i jeansy i ucharakteryzuje się na chłopaka to nie zawsze wygląda to zabawnie ponieważ zdarza się, że niektóre kobiety taki mają styl i jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Chociaż jest możliwe ucharakteryzowanie się na mężczyznę tak aby wyglądało to zabawnie :)
Idealnym przykładem jest tutaj skecz Kabaretu Skeczów Męczących – MOPS. Kiedy to    p. Jarek (Bunia) przebiera się na  kobietę chociaż jest zaawansowanym mężczyzną :) Ukłony z mojej strony dla p. Jarka za zagranie tak genialnie tej roli :) Szacunek :) Świadczy to również, że panowie z KSM są dobrymi obserwatorami skoro wyłapali  i przenieśli na scenę te wszystkie zachowania kobiet :)Tak samo jak Igor Kwiatkowski z kabaretu Paranienormalni – Mariolka. To niesamowita postać. Widać, że p. Igor całą sobą gra tę rolę. W wielu wywiadach można posłuchać o tym, że Mariolka ma też ciemną stronę :) No w końcu to najpopularniejsza postać na Polskiej Scenie Kabaretowej :)
Jednak skoro nie ma w kabarecie kobiety to trzeba sobie jakoś radzić. Niesamowita zdolnością i umiejętnością jest w takiej sytuacji zagranie kobiety. Mało mężczyzn potrafi zagrać babeczkę tak aby to było śmieszne. Jednak są mężczyźni, którzy skoro zagrali kobietę to mogą zagrać wszystko :)
Oczywiście kobieta w kabarecie jest na wagę złota według mnie. Mało przedstawicielek płci pięknej znajduję się na scenie :) Kobieta w kabarecie daje więcej możliwości. Wiele skeczy powstaje o kobietach, z kobietami itp. :) Np.
  • Kabaret Jurki
  • Kabaret Ciach
  • kabaret Hrabi
  • Kabaret Moralnego Niepokoju
  • Kabaret Nowaki
A nie każdy mężczyzna poświęci się i zagra kobietę :)

Jednak ostatnio zastanawiałam się i wymyśliłam taką sytuację:
W pewnym kabarecie jest 3 mężczyzn i 1 kobieta. Ten kabaret jest bardzo popularny i ma wiele występów ma zaplanowanych na kolejne miesiące. W tym miesiąc mają ok. 15 występów, a w przyszłym mają ok. 18 występów. Wiele skeczy jest z wykorzystaniem roli kobiety. Niestety zostałyśmy tak stworzone, że co miesiąc kobiety dostają miesiączki. Jedna kobieta przechodzi to bardziej boleśnie a druga mniej. Jednak kobiety w czasie menstruacji są bardzo humorzaste. Zastanawiam się teraz jak to jest jeżeli damska część kabaretu dostanie miesiączki to co wtedy robi pozostała część ekipy? Mężczyźni muszę być wtedy bardzo wyrozumiali dla niej. Wiem sama po sobie :) Ponieważ kiedy ja mam „te dni” jestem bardzo rozdrażniona i nieznośna, ale ja nie występuję na scenie chociaż mam taki plus. A kabareciarka jeżeli dostanie okresu? Odwołać występy? Wziąć całą masę leków, które mogą nam zniszczyć organy? Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie bo nie wiem jak to jest . Może kiedyś się dowiem :)
Dlatego bardzo szanuję Polskie kobiety w kabarecie :) Za to, że wytrzymują te dolegliwość. Oczywiście nie tylko dlatego :) Za to, że wytrzymują z męską częścią składu tyle dni w busie oraz za to, że są tak genialne w tym co robią :)
Sama chciałabym pracować w kabarecie chociaż wiem jaki to ciężki orzech do zgryzienia :) Trzeba zacisnąć zęby i cały czas do przodu :)
Pozdrawiam
Aleksandra :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz